26 Kasım 2012 Pazartesi

Güllaç Ramazan Tatlısı Mııı?.. (^_^)


Kim demiş? Güllaç ramazan tatlısı, diye.. (^_^) Bu sene ramazan ayında ilk defa gülllaç yapmaya teşebbüs ettim.. Şeftalili güllaç, ehh fena da olmadı daha dorusu ev ahalisi olarak biz pek sevdik... Ramazanda iki paket güllaç almıştım birini nar zamanı yapmak üzere bir kenara koydum. Sonunda amacıma ulaştım narlara bakar mısınız, nasıl da  kırmızı kırmızı şakıyorlar güllaçın üzerinde.. (^_^)

Güllaç yapmak öyle zor bir iş de değil. Malum güllaç yufkası hazır satılıyor..

  1. 1,5 kg. süt ve 600 gr. toz şekeri kaynatıp soğutuyorsunuz. 
  2. Geniş bir tepsiye bir kat yufka koyup üzerine süt döküyorsunuz. 
  3. Benim aldığım paketlerde 10 adet yufka vardı. yufkaları dizdikçe araya bir kat dövülmüş fındık, bir kat dövülmüş ceviz, bir kat dövülmüş badem, en son da kalan sütün tamamını döktükten sonra güllaçın üzerine dövülmüş fındık serptim ve buz dolabına kaldırdım.
  4. Servis etmeden önce süslemek için nar, mandalina dilimi (bunlar benim şimdi kullandıklarım).. mevsimine göre kivi, muz, çilek gibi aklıma gelen diğer meyveleri kıllanabilirsiniz..  AfiyeT OlsuN.. (^_^)  


Bu güllaç Kızıma.. (^_^)

Bu Güllaç Oğluma.. (^_^)

Fotoları Adobe Photoshop 'ta 7 yaşındaki canım Oğlum benim için hazırladı. 
Eline sağlık OğluşuM.. MucuKKK.... (^_^)
ŞimdiliK


5 yorum:

  1. Ellerine sağlık nefis görünüyor:) en sevdiğim tatlılardan biridir güllaç ama hiç yapmadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin bence, hazır olduğu için yapması şip şak.. (^_^)

      Sil
  2. Kesinlikle aynı fikirdeyim, ne diye yalnızca ramazan tatlısı olsun, öyle ayrımlardan da hoşlanmıyorum, sanki yalnızca ramazanda yenir!;) Afiyet olsun hepinize ellerinize sağlık. Ayy inanın çok kıskandım şimdi sizi keşke benim de minişlerim olsaydı da bana böyle yardım etselerdi. Oğlunuz çok güzel hazırlamış, Maşallah diyorum o zaman:) ne hoş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güllaç severler belki ayrım yapmayacak da ramazan harici güllaç yufkası satıldığını görmedim ya.. Bir de sütten dolayı hemen tüketilmesi gerekiyor, buzdolabında muhafaza edildiği için kış tatlısı da olmaz bence.. nitekim havalar soğudu, yerken üşüdüm.. brrrr... (^_^)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...